Wednesday, January 27, 2010

Bästa palettkopparna - äntligen mina...

Jag är ingen snål typ. Egentligen. Faktum är att jag allt för ofta lägger allt för mycket pengar på onödigt dyra saker. Som choklad till exempel. Men sen ibland så blir man lite dumsnål. Till exempel har jag lääänge velat ha Winsor&Newtons blandkoppar för tubfärger men resonerat ungefär "70 spänn för en plastlåda - det måste man ju kunna fixa billigare på claes ohlson". Så i min ateljé har jag massor med olika blandkoppar, paletter, gamla burkar, snäckskal - you name it - som jag provat mig igenom. Men nu köpte jag dem förra veckan och de är ju så överlägsna allt annat! Formen, materialet som "sprider ut färgen" lagom, storleken, stapelbarheten, möjligheten att märka och organisera. VARFÖR har jag inte gjort denna ringa investering om 350 kr för länge sedan? Tänk vad pengar, utrymme och irritation jag hade sparat...

1 comment:

  1. Härligt! Ja, man är nog lite dumsnål ibland. Bra att få en påminnelse om att det lönar sig att satsa på bra grejer.

    Själv sitter jag här och spånar på var tusan min reseetui med färger kan vara.... Jag har inte sett det sen vi flyttade, men någonstans finns det ju. Är det värt att försöka hitta det innan resan, tro?

    Kram

    ReplyDelete